Huisregels

Het team van Tandartspraktijk Schiedam-Noord heet u van harte welkom. Om uw ervaring en zorg zo optimaal mogelijk te maken, hanteren wij enkele huisregels. Wij hopen op uw medewerking en begrip.

Eerste bezoek

  • Voor uw eerste bezoek vragen wij u een geldig legitimatiebewijs mee te nemen. Dit is nodig om uw identiteit te verifiëren. 

Afspraken en behandelingen

  • Wij werken meestal op afspraak om voldoende tijd voor elke patiënt te reserveren. Echter, indien u binnenwandelt en er op dat moment ruimte is, kan het in sommige gevallen ook mogelijk zijn direct een afspraak in te plannen. U kunt daarnaast ook telefonisch of aan de balie een afspraak maken. 

  • Bij spoedklachten zoals kiespijn, verzoeken wij u om voor 10:00 uur te bellen, zodat wij ons best kunnen doen u dezelfde dag nog te helpen.

  • Bij spoedgevallen buiten onze openingstijden kunt u terecht bij een spoedtandarts.

Annuleren en niet-nagekomen afspraken

  • Indien u een afspraak niet kunt nakomen, dient u deze minimaal 48 uur van tevoren telefonisch of per e-mail te annuleren.

  • Bij te late annulering of het niet nakomen van afspraken kunnen wij de gereserveerde tijd in rekening brengen. Dit bedrag valt buiten de dekking van uw (aanvullende) zorgverzekering.

  • Wanneer u voor de tweede keer of vaker een afspraak niet nakomt zonder deugdelijke reden, behoudt Tandartspraktijk Schiedam-Noord zich het recht voor om verdere afspraken te weigeren en u eventueel uit te schrijven.

Nieuwe patiënten en betaling

  • Voor nieuwe patiënten zonder basisverzekering en/of tandartsverzekering geldt dat de kosten bij het eerste bezoek vooraf moeten worden voldaan aan de balie. Dit geldt ook voor vervolgafspraken. Betalingen dienen per pin te worden voldaan; contante betalingen worden niet geaccepteerd.

Gedrag en veiligheid

  • Agressief gedrag, verbaal of fysiek, wordt niet getolereerd en leidt tot onmiddellijke uitschrijving.

  • Wij vragen u vriendelijk om tijdens uw bezoek uw mobiele telefoon op stil te zetten.

Eigendommen

  • Wij zijn niet aansprakelijk voor verlies, schade of diefstal van persoonlijke eigendommen binnen onze praktijk. Laat uw spullen niet onbeheerd achter.

Hygiëne en mondgezondheid

  • Wij werken graag in een schone mond. Gelieve voor uw afspraak uw tanden te poetsen, thuis of in onze poetshoek.

Herinneringen en verantwoordelijkheid

  • Wij sturen onze patiënten een afspraakherinnering per e-mail als extra service. Let op: aan deze service kunnen geen rechten worden ontleend. Indien u geen herinnering ontvangt, betekent dit niet dat uw afspraak niet doorgaat.

  • Het is altijd uw verantwoordelijkheid om uw afspraak goed te noteren en op tijd te verschijnen.

Wijzigingen in gegevens

  • Wij verzoeken u om wijzigingen in uw verzekering, adresgegevens, telefoonnummer of medicatiegebruik tijdig door te geven. Dit kan telefonisch, per e-mail of via het contactformulier op onze website.

Privacy

  • Uw gegevens worden strikt vertrouwelijk behandeld. Informatie wordt alleen gedeeld met derden na uw toestemming, bijvoorbeeld wanneer een specialist of huisarts de gegevens nodig heeft voor medisch onderzoek. Zie onze privacyverklaring op de website voor meer informatie.

Klachten

  • Wij streven ernaar om u de best mogelijke zorg te bieden. Mocht u toch een klacht hebben, maak deze bespreekbaar met ons team. Onze klachtenregeling is aangesloten bij de beroepsorganisatie KNMT.

Deze huisregels zijn opgesteld om uw bezoek aan Tandartspraktijk Schiedam-Noord zo aangenaam mogelijk te maken. Wij danken u voor uw begrip en medewerking.